Συνέντευξη τύπου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.Τί δήλωσαν;


Πραγματοποιήθηκε σήμερα, η δεύτερη συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που, στόχο είχε τον προγραμματισμό των επόμενων κινήσεων του Υπουργείου.

Ξεκινώντας το λόγο του ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε συνοπτικά τα όσα έχουν πραγματοποιηθεί αυτό το διάστημα και σχετίζονται με την τριτοβάθμια εκπαίδευση.Αναφέρθηκε στη διαγραφή των λεγόμενων «αιωνίων φοιτητών», στην αξιολόγηση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και στις μετεγγραφές .

Όσον αφορά συγκεκριμένα στις μετεγγραφές, δήλωσε επιπρόσθετα ότι, μετά την ολοκλήρωση των καταθέσεων των αιτήσεων θα δοθούν στο κοινό πιο αναλυτικά στοιχεία. Δηλαδή όχι μόνο πόσοι ζήτησαν μετεγγραφή, αλλά και σε ποιο πανεπιστήμιο, ποιας πόλης και ποιο τμήμα ζήτησαν ακριβώς για να μετεγγραφούν.

Επιπλέον, κατατέθηκε το σχέδιο νόμου για την έρευνα και την τεχνολογία, το οποίο συζητείται προκειμένου να τύχει επεξεργασίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την Πέμπτη.

Όπως δηλώνει, δε θα πραγματοποιηθούν περεταίρω αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πέραν της ένταξης της πληροφορικής στα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών και της προσθήκης μιας επιπλέον ώρας γυμνααστικής στη γ’ λυκείου που έχουν τεθεί ήδη σε εφαρμογή.

Στον αντίποδα, θα πραγματοποιηθεί δομική αλλαγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.Αναλυτικότερα, θα δοθεί προσοχή στη βαθμίδα της εκπαίδευσης ενω στόχος πλέον επρόκειτο να είναι το «νέο δημοτικό σχολείο».Το Υπουργείο επιθυμεί στα δημοτικά σχολεία να υπάρχουν λιγότερες μεταδιδόμενες πληροφορίες, περισσότερη γνώση και δημιουργική απασχόληση.Σύνθημά του πλέον είναι η «λιγότερη ύλη και περισσότερη παιδεία».

Μέσα στον Οκτώβρη έχει προγραμματιστεί και η σύγκλιση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας στο οποίο η ηγεσία του Υπουργείου θα καταθέσει τις προτάσεις της για την διενέργεια του σχετικού διαλόγου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Λόγος έγινε και για το θέμα της προκύρηξης διαγωνισμού ΑΣΕΠ για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού για το οποίο, όμως, δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη.Όπως δηλώνει ο κ.Λοβέρδος, «δε θα υπάρξει κλεφτοπόλεμος ούτε και αδικίες».Οι συζητήσεις επί του θέματος βρίσκονται σε εξέλιξη, , η κρισιμότητα του θέματος, όμως, δεν αφήνει κενά για λάθη.Υπάρχουν σκέψεις για τη διευθέτηση του ζητήματος, οι οποίες θα ανακοινωθούν με το πέρας των συζητήσεων.

Συνεχίζοντας, το λόγο πήρε ο κ.Δερμεντζόπουλος, ο οποίος δήλωσε αρχικά ότι, οι εως τώρα στόχοι που έχουν τεθεί έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.Οι προσπάθειες, όμως, συνεχίζονται.Πάνω σε αυτό, σημειώνεται ότι, δείγμα των προσπαθειών αυτών αποτελεί το γεγονός ότι, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κενών του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει καλυφθεί με αναπληρωτές.

Ταυτόχρονα, ο κ.Δερμεντζόπουλος εξέφρασε και τις σκέψεις του περί καθιέρωσης της Πανελλήνιας Μέρας του Σχολικού Αθλητισμού στις 6 Οκτωβρίου, κίνηση που θεωρεί εμβληματική αλλά και απόδειξη των προθέσεων του Υπουργείου σχετικά με την εκπαίδευση και τον αθλητισμό.

Όπως δηλώνει στη συνέχεια, επρόκειτο να συνεχιστεί και το λεγόμενο «κοινωνικό σχολείο», στο οποίο θα δοθεί έμφαση στο bulling αλλά καί στην επέκταση του θεσμού των πρώτων πειραματικών σχολείων.

Ο κ.Στύλιος με τη σειρά του πρόσθεσε ότι, στόχοι του Υπουργείου είναι να δοθούν λύσεις εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα, να εκσυγχρονιστεί η παιδεία με τις ευρωπαϊκές πολιτικές, να σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με ευκολότερη πρόσβαση στην απόκτηση δεξιοτήτων, με έμφαση στις δεξιότητες και νέες συμπράξεις μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας και του κόσμου της εργασίας.

Για πρώτη φορά έχει ξεκινήσει η λειτουργία των σχολών επαγγελματικής κατάρτισης, όπου νέες και νέοι θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν επαγγελματικές δεξιότητες ταυτόχρονα με την επαγγελματική τους άσκηση σε τοπικές επιχειρήσεις.Διασφαλίζουν την ομαλή ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενισχύουν την επαγγελματική δυναμική των καταρτιζόμενων, θέτουν σε νέες βάσεις τη σύνδεση της επαγγελματικής κατάρτισης λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς και τις κατά τόπους ανάγκες.Φέτος για πρώτη φορά, λοιπόν, λειτουργούν 22 πιλοτικές ειδικότητες, σε 19 νομούς της χώρας και φιλοδοξία και στόχος είναι να εκπαιδευτούν τα στελέχη που θα συμβάλλουν στην ανάδειξη των στρατηγικών πλεονεκτημάτων της κάθε περιφέρειας.

Όσον αφορά στα ΙΕΚ, όλα τα ιδιωτικά κολέγια και τα ΙΕΚ θα ενημερωθούν έτσι ώστε να προβούν στην ταχτοποίηση των οφειλών τους μέχρι τις 15/10ου του τρέχοντος μηνός αποστέλλοντας στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου την ασφαλιστική τους ενημερότητα και τη φορολογική τους ενημερότητα για την υπαγωγή τους σε ρύθμιση, διαφορετικά θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία ανάκλησης της άδειας λειτουργίας τους.

Μια πρωτοβουλία, επίσης, είναι η θεσμική ρύθμιση ούτως ώστε οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να μπορούν μετά από εξετάσεις να εγγράφονται στο τρίτο εξάμηνο των ΙΕΚ, κάτι το οποίο συνέβαινε και τα τελευταία δύο-τρία χρόνια δεν έχουν διενεργηθεί οι εξετάσεις.

Στις 25 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν και οι εξετάσεις πιστοποίησης των αποφοίτων ΙΕΚ της χώρας και των εκπαιδευτών οδήγησης, για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια, ενώ παράλληλα έχουν προγραμματιστεί και οι εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων, όπου πιλοτικά ξεκινούμε με 1200 εκπαιδευτές ενηλίκων και συνολικά αφορά 8 χιλιάδες οι οποίοι δεν έχουν εκπαιδευτεί.

Αναφέρθηκε, επίσης, στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, η ενδυνάμωση των οποίων αποτελεί προτεραιότητα και στόχο του Υπουργείου.Χαρακτηριστικά δήλωσε πως, χρηματοδοτούνται και λειτουργούν με χρήματα από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, απευθύνονται σε ενήλικες οι οποίοι δεν ολοκλήρωσαν τις εγκύκλιες σπουδές τους και μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέχρι και το γυμνάσιο πηγαίνοντας στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, σε έναν θεσμό που λειτουργεί το απόγευμα.

Ένα άλλο θέμα που έθιξε ήταν και η διαπολιτισμική εκπαίδευση.Σχετικά με το θέμα αυτό, στόχος του Υπουργείου είναι να αναπτυχθούν κέντρα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό.Υπάρχουν σχολεία, δομές, εκπαιδευτικοί και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.Το Υπουργείο, λοιπόν, επιθυμεί μετά από συνεργασία να συνδέσει αυτές τις τρεις δομές του, ούτως ώστε να πιστοποιείται η μάθηση της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό, να βγει η χώρα στην ομογένεια, να μπορούν οι Έλληνες δεύτερης τρίτης-γενιάς να έχουν μια βεβαίωση ότι γνωρίζουν ελληνικά και σε δεύτερο στάδιο να έρθουν στην Ελλάδα να συνεχίσουν τις σπουδές τους είτε σε προπτυχιακό είτε σε μεταπτυχιακό επίπεδο, κυρίως, όμως, σε μεταπτυχιακό επίπεδο διότι ήδη αρκετοί από αυτούς σπουδάζουν στη χώρα τους.

Καθένας εκ των τριών πολιτικών προσωπικοτήτων του Υπουργείου έκανε τις δικές του δηλώσεις, σε μια πολυαναμενόμενη συνάντηση που λύνει αρκετά ερωτηματικά σε θέματα Παιδείας.Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι, σε πολλά σημεία παρατηρήθηκαν κοινές απόψεις και προτάσεις, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ.Δερμεντζόπουλο σηματοδοτεί την άριστη συνεργασία που υπάρχει μέσα στο Υπουργείο.

 

Επιμέλεια : Μαριάννα Αλεξοπούλου

 


Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!!

0

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Συνέντευξη τύπου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.Τί δήλωσαν;

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP
Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP

Captcha!
Choose A Format
Gif
GIF format