Πέντε +1 τροφές που μας δίνουν χαρά


bp4qaxpzuu

Μήπως τώρα τελευταία νιώθετε πεσμένοι και κακόκεφοι; Η εξεταστική σάς ρούφηξε την τελευταία στάλα ενέργειας και το φθινόπωρο που πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς σάς κάνει να τα βλέπετε όλα μαύρα; Έχουμε καλά νέα. Υπάρχει τρόπος, και μάλιστα φυσικός και νοστιμότατος, για να γεμίσετε μπαταρίες και να αντιμετωπίσετε με χαμόγελο τις προκλήσεις της καθημερινότητας!

Ποιος είπε ότι το φαΐ δεν φέρνει την ευτυχία;

Η σεροτονίνη είναι μια από τις βασικές ορμόνες της ευτυχίας. Η έκθεση στον ήλιο, ο αθλητισμός, ο διαλογισμός και ορισμένες τροφές αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, βελτιώνοντας έτσι τη διάθεσή μας. Tο φυσικό αυτό ηρεμιστικό του νου παράγεται στον εγκέφαλο όταν καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη. Βάλτε χρώμα και χαρά από σήμερα κιόλας στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού σας με τις παρακάτω τροφές-μαγικά φίλτρα που θα σας γεμίσουν θετική ενέργεια!

  1. Μαύρη σοκολάτα

Σιγά τα νέα, θα μου πείτε. Τι ακριβώς συμβαίνει όμως στον οργανισμό μας όταν τρώμε μαύρη σοκολάτα; Το αίσθημα ευφορίας που νιώθουμε όταν τρώμε μαύρη σοκολάτα οφείλεται σε τρεις ουσίες: την τρυπτοφάνη, τη φαιναιθυλαμίνη και τη θεοβρωμίνη. Οι ουσίες αυτές ενεργοποιούν την έκκριση ενδορφινών και σεροτονίνης, δηλαδή των ορμονών της ευτυχίας, χαρίζοντάς σας απαστράπτον χαμόγελο.

  1. Ξηροί καρποί

Μια χούφτα καρύδια ή αμύγδαλα είναι το πιο εύκολο, υγιεινό και θρεπτικό σνακ. Αμερικανικές μελέτες έδειξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση ξηρών καρπών, όπως καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια και φιστίκια, προστατεύει την καρδιά και βελτιώνει αισθητά την ψυχική διάθεση και την ποιότητα του ύπνου. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες, μαγνήσιο και αμινοξέα ρίχνει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL), ελαττώνοντας έτσι τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

  1. Σολομός

Ο σολομός είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και σεληνίου, που αποτελούν ασπίδα κατά του άγχους και χαρίζουν ευεξία. Όπως και τα υπόλοιπα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, ρέγγα, σκουμπρί, φρέσκος τόνος), βελτιώνουν τη μνήμη και τονώνουν τη διάθεση. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθούν στη θεραπεία διαταραχών διάθεσης, όπως η κατάθλιψη.

  1. Αυγά

Σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, τα φαγητά που έχουν κίτρινο χρώμα ενισχύουν σημαντικά την απελευθέρωση ενδορφινών από τον εγκέφαλο. Μια ομελέτα ή ένα βραστό αυγό είναι ικανά να μας φτιάξουν τη διάθεση από τη στιγμή μάλιστα που τα αντικρίζουμε, καθώς τα φωτεινά χρώματα εμπνέουν ένα αίσθημα αισιοδοξίας και χαράς. Εκτός από το όμορφο κίτρινο χρώμα του, ο κρόκος του αυγού περιέχει τρυπτοφάνη και βιταμίνη D, για να σκορπίσετε ακόμα περισσότερα χαμόγελα.

  1. Δημητριακά ολικής άλεσης

Ξεκινήστε τη μέρα σας με όρεξη! Πείτε «ναι» στην καθημερινή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής άλεσης. Ιδίως τα τελευταία, συνδυάστε τα με γιαούρτι, μέλι και ξηρούς καρπούς στο πρωινό και θα πάρετε αμέσως τα πάνω σας. Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο, γνωστά για τις αντικαταθλιπτικές τους ιδιότητες.

  1. Σπανάκι

Τα πράσινα λαχανικά, στα οποία ανήκει το σπανάκι, είναι πλούσια πηγή φολικού οξέος και μαγνησίου, τα οποία βοηθούν στην παραγωγή σεροτονίνης. Το σπανάκι περιέχει ευεργετικές ιδιότητες που δρουν κατά του αισθήματος θλίψης, οξυγονώνουν τα κύτταρα και χαρίζουν ζωντάνια και ευεξία χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο. Άλλα πράσινα λαχανικά-ελιξίρια της ευτυχίας είναι το αβοκάντο και το μπρόκολο.

Για ένα ισορροπημένο, θρεπτικό και νόστιμο εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού, βάλτε τις παραπάνω τροφές από σήμερα κιόλας στο διαιτολόγιό σας. Όλο και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν τον ρόλο του φαγητού στην πρόληψη και αντιμετώπιση παθήσεων της διάθεσης όπως η κατάθλιψη. Τι περιμένετε; Ανεβάστε το κέφι σας εύκολα, γρήγορα και φυσικά με μια μπουκιά!


Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!!

0

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF
admin

Comments 0

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πέντε +1 τροφές που μας δίνουν χαρά

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP

Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP

Captcha!
Choose A Format
Gif
GIF format