Αρκετό ενδιαφέρον δείχνουν οι νέοι για τα τμήματα ειδικής αγωγής. Πρόκειται για έναν τομέα με αρκετά θετικές προοπτικές εργασίας, όμως οι ενδιαφερόμενοι πρέπει πραγματικά να θέλουν να ασχοληθούν με αυτόν τον τομέα αφού αφορά έναν πολύ ευαίσθητικο επαγγελματικό χώρο. Υπάρχουν 2 τμήματα που παρέχουν τη δυνατότητα στους νέους να ασχοληθούν με τον τομέα της ειδικής αγωγής, το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (για όσους επιλέξουν την κατεύθυνση ειδικής αγωγής) και το τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα το Βόλο. Στην συνέχεια ακολουθεί πίνακας με τις βάσεις των 2 τμημάτων για το 2014, το σύνολο των μαθητών που δήλωσαν τα τμήματα αλλά και τον αριθμό των μαθητών που είχαν ως πρώτη τους επιλογή κάποιο από τα τμήματα ειδικής αγωγής.
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΣΕΙΣ 2014 |
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΟ ΤΜΗΜΑ 90% |
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ 90% |
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ) |
16699 |
6234 |
386 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) |
17010 |
5095 |
350 |
ΕΡΓΑΣΙΑ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ):
Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορούν να εργαστούν ως δάσκαλοι ειδικής αγωγής που εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ71 αφού όμως στο τέλος του β εξαμήνου σπουδών επιλέξει την κατεύθυνση της «εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες». Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 71 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ). Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ. Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» μπορεί να εργαστεί και στον ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή. Επίσης, θεωρείται ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων ειδικής αγωγής. Μπορεί ακόμα να κάνει την αξιολόγηση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και να αναλάβει το σχεδιασμό, την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών, κοινωνικών, επικοινωνιακών, κινητικών δεξιοτήτων των ατόμων.
Ειδική Αγωγή Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας:
Από το τμήμα του Βόλου ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν οι εισαχθέντες αποφοιτούν είτε ως δάσκαλοι ειδικής αγωγής – ΠΕ71, είτε ως νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής ΠΕ61, σε αντίθεση με το τμήμα της Μακεδονίας που δεν δίνει την δυνατότητα στους νεους να γίνουν Νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής. Όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα ισχύουν τα ίδια με όσα αναφέρθηκαν για τους αποφοίτους της κατεύθυνσης «Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Όσοι όμως επιλέξουν να εργαστούν ως νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση σε Νηπιαγωγεία ΕΑΕ, σε τμήματα πρώιμης παρέμβασης, σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι. Επίσης όταν συμπληρώσουν τριετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε αυτά, μπορούν να τοποθετηθούν με μετάθεση ή απόσπαση σε θέσεις των ΚΕΔΔΥ».
Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής έχει παρά πολύ καλή απορρόφηφη στο δημόσιο συγκριτικά με τα άλλα παιδαγωγικά τμήματα. Μάλιστα επειδή δεν επαρκούν οι απόφοιτοι των τμημάτων ειδικής αγωγής το Υπουργείο προσλαμβάνει δασκάλους τυπικής εκπαίδευσης. Οι απόφοιτοι των Παιδαγωγικών έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κάποιο μεταπτυχιακό και έτσι να ειδικευτούν στην ειδική αγωγή, ώστε να έχουν περισσότερες πιθανότητες για εύρεση εργασίας. Πολύ καλές είναι και οι προοπτικές εργασίας για τους απόφοιτους των τμημάτων ειδικής αγωγής στο εξωτερικό.
Επιμέλεια: Αργυρώ Σαμιώτη
Connect with us