Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης μπορούν να επιλέξουν από το πρώτο επιστημονικό πεδίο τα τμήματα ξενόγλωσσης φιλολογίας. Μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε Αγγλική, Γερμανική, Γαλλική, Ιταλική και Ισπανική Φιλολογία. Θα πρέπει να γνωρίζουν ήδη την γλώσσα του τμήματος που θα επιλέξουν επειδή θα εξεταστούν και σε αυτή για να εισαχθούν στο τμήμα που επιθυμούν. Στην εξέταση της γλώσσας, οι μαθητές πρέπει να γράψουν πάνω από δέκα για να μπορέσουν να δηλώσουν το αντίστοιχο τμήμα και το μάθημα αυτό επιλογής μπορεί να τους δώσει μέχρι 4000 μόρια (στην περίπτωση αυτή το άριστα είναι το 24.000 μόρια). Το τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας είναι το πιο υψηλόβαθμο και έχει και την μεγαλύτερη ζήτηση συγκριτικά με τα υπόλοιπα τμήματα, κάτι που μπορούμε να το καταλάβουμε από το γεγονός ότι 4287 μαθητές δήλωσαν το τμήμα συνολικά ενώ 1128 μαθήτες το δήλωσαν ως πρώτη επιλογή το 2014. Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με τις βάσεις του 2014 και τον αριθμό των μαθητών που είχαν το κάθε τμήμα ως πρώτη προτίμηση.
ΤΜΗΜΑ | ΒΑΣΕΙΣ 2014 | ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ 90% | ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΟ ΤΜΗΜΑ 90% |
ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ | 19964 | 557 | 2224 |
ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΣ/ΚΗΣ | 20759 | 571 | 2063 |
ΓΕPΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ | 12907 | 124 | 463 |
ΓΕPΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 12346 | 106 | 450 |
ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ | 11803 | 94 | 462 |
ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 5394 | 42 | 370 |
ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ | 6973 | 32 | 130 |
ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
|
5180 | 47 | 142 |
ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ | 4404 | 53 | 99 |
ΕΡΓΑΣΙΑ:
Ο κύριος χώρος εργασίας των αποφοίτων των ξενόγλωσσων φιλολογιών είναι η εκπαίδευση. Μπορούν να εργαστούν σε δημόσια (Ειδικότητες στην εκπαίδευση: ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας, ΠΕ34 Ιταλικής γλώσσας, ΠΕ40 Ισπανικής γλώσσας) και ιδιωτικά σχολεία, σε φροντιστήρια, να ανοίξουν το δικό τους φροντιστήριο, σε επιχειρήσεις που ζητούν άτομα με άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας (αγγλικά, γαλλικά κλπ), σε φορείς του δημοσίου, εκδοτικούς οίκους, διεθνείς οργανισμούς, ΜΜΕ.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζει μεγάλη κρίση και έτσι ο διορισμός στον δημόσιο τομέα φαντάζει με όνειρο. Από την άλλη, οι απόφοιτοι των ξενόγλωσσων φιλολογιών αντιμετωπίζουν και μεγάλο ανταγωνισμό και στον ιδιωτικό τομέα. Οι κάτοχοι υψηλού επιπέδου πτυχίου ( π.χ Proficiency στα Αγγλικά) έχουν το δικαίωμα να εργαστούν σε φροντιστήρια καθώς και το δικαίωμα να ανοίξουν φροντιστήριο ξένων γλωσσών. Μάλιστα, το δικαίωμα της ίδρυσης ενός κέντρου ξένων γλωσσών το έχουν και άτομα που δεν σχετίζονται με το χώρο αλλά ορίζουν ως διευθυντή κάποιον που έχει τις νόμιμες προϋποθέσεις.
Επιμέλεια: Αργυρώ Σαμιώτη
Connect with us