Σήμερα κατατέθηκαν στα μέλη της επιτροπής εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία τα πορίσματα ενόψει της συνεδρίασης που θα ξεκινήσει στις 14:00 στο υπουργείο.
Η πρόταση που αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως αναφέρεται στο πόρισμα, βασίζεται στην αρχή του σεβασμού της βούλησης των παιδιών να σπουδάσουν αυτό που θέλουν δεδομένου ότι το παρόν σύστημα, συναθροίζει το μέγιστο αριθμό των φοιτητών (περίπου τα τρία τέταρτα) στην κατηγορία των αποτυχημένων, οι οποίοι στέλνονται να σπουδάσουν εκεί που δεν θέλουν, εκτοπίζοντας άλλους που θέλουν.
Για τον αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος στην πρόταση προτείνετε η θέσπιση συντελεστή προτεραιότητας για τον αριθμό των σχολών που δηλώνουν οι υποψήφιοι φοιτητές. Όσο λιγότερες είναι δηλαδή οι επιλογές ενός υποψηφίου, τόσο ισχυρότερη θεωρείται η βούληση του για τις σχολές που δηλώνει και επομένως τόσο ισχυρότερος θα είναι ο συντελεστής για την ένταξη του στις σχολές τις επιλογής του.
Αν ένας φοιτητής επιλέξει μόνο ένα τμήμα για εισαγωγή, επιβραβεύεται με το μέγιστο συντελεστή βαρύτητας (100%) για την επιλογή του και αποκτά ισχυρό προβάδισμα έναντι όλων των άλλων. Αν επιλέξει δύο τμήματα τότε οι συντελεστές διαφοροποιούνται σε 65% για την πρώτη επιλογή του και 35% για τη δεύτερη, αν επιλέξει τρία τμήματα τότε επιμερίζεται σε 55% για την πρώτη επιλογή, 30% για τη δεύτερη και 15% για την τρίτη. Ο συντελεστής βαρύτητας συνεχίζει να δίνει φθίνουσες τιμές ακόμη και για τον φοιτητή που θέλει να περιλάβει 10 επιλογές τμημάτων, μετά τις οποίες γίνεται μηδενικός.
Η πρόταση αυτή όπως αναφέρει το πόρισμα
- Επιτρέπει την όσο το δυνατό μεγαλύτερη σύμπτωση ανάμεσα στο τι θέλει να σπουδάσει κανείς και στο τι τελικά σπουδάζει.
- Μειώνει τη σημασία του βαθμού, και επομένως το χρόνο και την ένταση προετοιμασίας για τα μαθήματα.
- Επιτρέπει την ομαλότερη κατανομή των σπουδαστών στα τμήματα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων.
Δείτε αναλυτικά τα πορίσματα για την παιδεία που κατατέθηκαν στα μέλη της επιτροπής εθνικού και κοινωνικού διαλόγου: Πορίσματα pdf
Πηγή: minedu.gov.gr
Connect with us