«Κόντρα» στη Βουλή για τους πανεπιστημιακούς δασκάλους που διδάσκουν σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια


Έναν καθηγητή του ελληνικού Πανεπιστημίου που διδάσκει στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γερμανία, σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή και στην Κύπρο, κατά τη δική σας προερμηνευτική, πρέπει να τον μαστιγώνουμε;

Κόντρα μεταξύ του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου και του Βουλευτή Γ. Πανούση , ξέσπασε στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επίκαιρής ερώτησης, σχετικά με τη δυνατότητα διδασκαλίας μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων σε ιδιωτικά πανεπιστήμια.

«Έναν καθηγητή του ελληνικού πανεπιστημίου που διδάσκει στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Γερμανία, σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή και στην Κύπρο, κατά τη δική σας προερμηνευτική, πρέπει να τον μαστιγώνουμε, να τον δικάζουμε, να τον καταδικάζουμε και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο να του κάνουμε» είπε ο υπουργός Παιδείας, απευθυν.ομενος στον Γ. Πανούση που κατέθεσε την επίκαιρη ερώτηση και σημείωσε: 1.Κατά τη δική μου προερμηνευτική προσέγγιση, κύριε Πανούση, αυτός ο δρόμος πρέπει να είναι ανοιχτός και είναι ευκταίο ένας συνάδελφος που εργάζεται στο ελληνικό πανεπιστήμιο, να μπορεί να απασχολείται και σε κάποιο πανεπιστήμιο της αλλοδαπής. 2. Η έννοια του ιδιωτικού και του δημοσίου συνήθως στην αλλοδαπή είναι πιο δυσχερής από το άρθρο 16, κύριε συνάδελφε. Και επειδή μπορεί να πείτε διάφορα ή να ακουστούν διάφορα ή διάφορα να ερμηνευτούν, θυμίζω ότι εγώ, ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Κοσμίδης δεν είχαμε επιτρέψει να γίνει αναθεώρηση του άρθρου 16 το 2006. Το λέω, για να τα έχουμε όλα πάνω στο τραπέζι.

Ο Γ. ΠΑΝΟΥΣΗΣ Απαντώντας στον υπουργό ο Γ. Πανούσης του είπε: -Μιλάτε, δηλαδή, de lege ferenda;

-Τι είναι αυτά τα προερμηνευτικά που μου είπατε;

-Δηλαδή, έχουμε μία διάταξη του νόμου που απαγορεύει κάτι και αρχίζουμε να λέμε ότι η σημερινή συγκυρία απαιτεί κλπ.;

-Αλλάξτε το. Φέρτε αύριο μία τροπολογία να την ψηφίσει η Βουλή, που να λέει ότι όποιος θέλει, θα διδάσκει όπου θέλει.

-Έχετε, όμως, μία ρητή διάταξη που λέει ότι απαγορεύεται και εσείς μου λέτε να το δούμε υπό άλλην έποψιν;

-Δηλαδή, δίνετε την αίσθηση της συγκάλυψης αυτών των ανθρώπων που παραβιάζουν το νόμο.

– Αυτό θέλω να ακούσω από εσάς. Παραβιάζεται ο νόμος ή δεν παραβιάζεται;

-Δεν μπορεί ο Υπουργός Παιδείας να μας κάνει τώρα θεωρία περί απόψεων.

-Διότι γίνεται συνεργός.

-Γίνεται συνεργός στο ότι καθηγητές ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων διδάσκουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού.

-Εδώ υπάρχει μια διάταξη. Την εφαρμόζεις ή δεν την εφαρμόζεις.

-Αν δεν την εφαρμόζει ο Υπουργός και θεωρεί ότι δεν είναι εφαρμοστέα, διότι αλλάξανε οι συνθήκες, τότε σε κάθε νόμο μπορούμε να πούμε ότι αλλάξανε οι συνθήκες κι όχι μόνο σε αυτόν.

-Να μην εφαρμόζουμε τότε κανένα νόμο, ούτε στη δικαιοσύνη, ούτε στη δημόσια τάξη, πουθενά, επειδή αλλάξανε οι συνθήκες γενικά.

-Τα πράγματα είναι απλά. Εάν ο Υπουργός Παιδείας συγκαλύπτει αυτούς, έχει πολιτική ευθύνη. Εάν θεωρεί ότι δεν ισχύει το άρθρο που διάβασα, να το πει ότι δεν ισχύει.

-Αν θέλει να το αλλάξει, να το φέρει και να το αλλάξει εδώ.

-Όλα τα άλλα που άκουσα από ένα συνάδελφο που τον εκτιμώ και ως επιστήμονα και πολιτικό, θεωρώ ότι δεν τα άκουσα.

-Διότι αν τα άκουσα και αν τα ακούσει η Αίθουσα και τα ακούσουν και άλλοι, τότε μάλλον είναι συγκάλυψη, παρά σοβαρή κοινοβουλευτική συζήτηση.

Ο Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ Ανταπαντώντας στον Γ. Πανούση ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής: – Εκφράζω την εκτίμησή μου στο πρόσωπό σας, αλλά διαφωνώ πλήρως με τα όσα λέτε και με τον τρόπο που τα λέτε.

-Αυτά τα περί συγκαλύψεως σας τα επιστρέφω και μάλιστα όπως τα είπατε ακριβώς.

-Πάμε τώρα να δούμε το νόμο, τον οποίο προφανώς τον αγνοείτε.

– Γιατί ο νόμος έχει τη διάταξη που λέτε, ερμηνευτικά συνάγεται ότι αυτή αφορά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου της ημεδαπής, ενώ έχει άλλες διατάξεις από τις οποίες συνάγεται ευθέως ότι σε ό,τι αφορά την αλλοδαπή, όχι μόνο επιτρέπεται η διδασκαλία, με άδεια φυσικά του πανεπιστημίου,…

-Ησασταν πολύ βαρύς στους χαρακτηρισμούς, που σας τους έχω ήδη επιστρέψει.

– Το πανεπιστήμιο επιτρέπει τη διδασκαλία με άδεια, άρα αυτό πρέπει να τηρείται.

-Και όχι μόνο επιτρέπει τη διδασκαλία, κύριε καθηγητά, αλλά είμαι υποχρεωμένος να σας θυμίσω ότι επιτρέπει και τον παράλληλο διορισμό.

-Θα πρέπει, λοιπόν, πριν μιλήσουμε νομικά, να ξέρουμε τα νομικά.

– Και τα νομικά του ν. 4009 δεν είναι και τίποτα δύσκολο να τα καταλάβει κανείς, αρκεί να διαβάσει το νόμο και να συναγάγει τις ερμηνείες.

-Εμείς ερμηνεύουμε τις διατάξεις αυτές κατά τον τρόπο που σας ανέφερα και επιπροσθέτως, σε ό,τι αφορά τα πανεπιστήμια της αλλοδαπής–και επαναλαμβάνω, αυτά που προφανώς δεν θέλετε να ακούσετε- είναι πολύ διαφορετικές οι διακρίσεις στα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου απ’ ό,τι είναι εδώ–και επαναλαμβάνω ότι ήμουν από αυτούς που στήριξαν το 2006 τη διατήρηση του άρθρου 16 ή έστω την αλλαγή του με άλλο τρόπο από εκείνον που τότε προτεινόταν στη Βουλή.

-Άρα, τεκμαίρεται, ερμηνευτικώς, ότι έχουν αυτό το δικαίωμα, αρκεί το πανεπιστήμιο να τους χορηγεί τη σχετική άδεια.

-Είμαι σαφής -περισσότερο σαφής δεν θα μπορούσα να γίνω- όπως είστε και εσείς σαφής.

-Στρέφεστε με έναν τρόπο διωκτικό εναντίων ορισμένων ανθρώπων.

-Και το λέω αυτό, κύριε συνάδελφε, επειδή κάθε εβδομάδα συναντιέμαι με τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους των ΤΕΙ και πέραν των συναντήσεων έχουμε και διαρκή επικοινωνία, ηλεκτρονική ή τηλεφωνική.

-Ούτε ένας δεν μου έθεσε για μέλη του δικού του πανεπιστημίου ένα παρόμοιο θέμα.

-Μου ζητάτε να το θέσω. Θα τους το θέσω εγώ και θα σας απαντήσω γραπτώς τον τρόπο με τον οποίο μου έχουν οι ίδιοι απαντήσει.

-Πραγματικά, όμως, απορώ–γιατί η δημαγωγία δεν έχει όρια- πώς δεν καταλάβατε ότι εγώ δεν έκανα σκέψεις de lege ferenda, όπως είπατε στην Αίθουσα, με σκοπό να κάνουμε μια άλλη νομοθετική διάταξη που να τα περιλαμβάνει αυτά.

-Σας ανέφερα, με μια διάθεση κριτικής αλλά ευπρεπώς, ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία όχι τι λέει ο νόμος και πώς τον ερμηνεύεις με βάση το σκοπό, με βάση το γράμμα του νόμου, τη λογική, τη μεθοδολογία που έχουμε, αλλά πόσο επηρεάζει πολλές φορές αυτά που λες ο τρόπος που σκέφτεσαι, χωρίς να δεις το νόμο.

-Και νομίζω ότι ανάμεσά μας υπάρχει μεγάλη διαφορά σχετικά με τη δική μου ερμηνευτική προσέγγιση και με την υπογράμμιση αυτού που σας είπα στην πρωτολογία μου.

-Ερμηνεύοντας το νόμο, πριν τον πλησιάσω, ο σκοπός μου είναι ότι όπως έχουν δικαίωμα κατά τον ίδιο νόμο ξένοι καθηγητές να έρχονται εδώ ή να διεκδικούν εδώ θέσεις, το ίδιο δικαίωμα να έχουν και οι δικοί μας -γιατί αυτό είναι κακό;- με τις προϋποθέσεις βέβαια που ο νόμος ορίζει.

-Και για να κλείσουμε και για να μην μακρηγορούμε, κατά τη γνώμη μου η ερώτησή σας είναι εσφαλμένη και κυρίως το ύφος της.

-Επειδή, όμως, δέχομαι οτιδήποτε ακούγεται εδώ και το σέβομαι πάνω απ’ όλα -βάσει αυτή της κριτικής που ασκείτε, την οποία αυτούσια θα μεταφέρω- στη συνάντηση που θα έχω με τις πρυτανικές αρχές αυτή την εβδομάδα, θα πω ότι ο συνάδελφος Πανούσης αναρωτιέται αν έχετε παρανομήσει, κύριοι Πρυτάνεις, και έχετε επιτρέψει με τρόπο πονηρό σε αυτούς οι οποίοι διαφημίζονται –δεν το έχω δει για να είμαι ειλικρινής- σε πανεπιστήμια της Κύπρου να το κάνουν ή αν οι άνθρωποι έχουν ζητήσει την άδεια κι έχετε παράσχει την άδεια με τα όργανα του πανεπιστημίου, που είναι αρμόδια για αυτό, και άρα τελικώς δεν υπάρχει θέμα

-Πολύ κακό για το τίποτα, κύριε συνάδελφε.

Πηγή:esos.gr


Σας άρεσε το άρθρο; Μοιραστείτε το!!

0

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF
nick

«Κόντρα» στη Βουλή για τους πανεπιστημιακούς δασκάλους που διδάσκουν σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP
Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP

Captcha!
Choose A Format
Gif
GIF format