Τι είναι το LinkedIn και ποιά τα οφέλη του;


To LinkedIn είναι ένα δίκτυο επαγγελματικών και όχι προσωπικών στοιχείων, όπως το Facebook, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ανεβάσει τα βιογραφικά του στοιχεία – ακριβώς όπως  στο βιογραφικό του, δηλ. προϋπηρεσία, εκπαίδευση, ενδιαφέροντα, κλπ – και στην συνέχεια να “καλέσει” γνωστούς, φίλους, συναδέλφους, κλπ. να “μπουν” στο δίκτυό του. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσει μια κοινότητα “άμεσων” και “έμμεσων¨ συναδέλφων.

Είναι διαθέσιμος σε έξι γλώσσες, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά και Πορτογαλικά και σήμερα θεωρείται ο πιο επιτυχημένος ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες στον κόσμο, μετρώντας περισσότερους από 100 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.Ένα δίκτυο, το οποίο εστιάζει στη διασύνδεση επαγγελματιών, με σκοπό τη διεύρυνση του επαγγελματικού τους κύκλου, την ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών και την αξιοποίηση νέων ευκαιριών καριέρας.

Ποιες δυνατότητες έχει;

Με την εγγραφή σας στο LinkedIn, δημιουργείτε ένα προφίλ το οποίο έχει σαφώς επαγγελματικό προσανατολισμό, αφού συμπληρώνετε στοιχεία όπως σπουδές, προϋπηρεσία, επαγγελματικές δεξιότητες, ενδιαφέροντα κ.λπ. Στη συνέχεια «συνδέεστε» με άτομα που γνωρίζετε (συναδέλφους, συμφοιτητές, φίλους). Η προσθήκη συνδέσεων είναι το πρώτο βήμα για να στήσετε το επαγγελματικό σας δίκτυο, αφού στη συνέχεια μπορείτε να δείτε με ποιους συνδέονται οι δικοί σας γνωστοί στο LinkedIn.

Έτσι, δημιουργείτε ένα ευρύ δίκτυο επαφών και αποκτάτε πρόσβαση σε ένα σημαντικό όγκο πληροφοριών και λειτουργιών του LinkedIn, όπως προσθήκη νέων ατόμων στο δίκτυό σας, συμμετοχή σε ομάδες κοινού ενδιαφέροντος ή δημιουργία της δικής σας, αναζήτηση θέσεων εργασίας, αναζήτηση εταιριών και εργαζομένων σε αυτές, κατασκευή εταιρικής σελίδας για την επιχείρησή σας, επαγγελματικές συστάσεις – ερωτήσεις και απαντήσεις σε όποιο θέμα μπορεί να σας ενδιαφέρει.

Ποιοι το χρησιμοποιούν;

Ποιοι χρησιμοποιούν το LinkedIn; Το LinkedIn είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων-διευθυντές ανά τον κόσμο, αλλά και σε εταιρίες εύρεσης προσωπικού, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, συμβούλους, νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας κ.ά. Μια απλή αναζήτηση (Μαϊος 2015) εμφανίζει σχεδόν 10.000 μέλη στην Ελλάδα, 6.244 εταιρίες και 2049 ομάδες με γλώσσα την ελληνική. Συνολικά έχει ξεπεράσει τα 300 εκατ. μέλη ανά τον κόσμο.

Τι οφέλη έχει κανείς από τη χρήση του;

Η χρησιμότητα του LinkedIn είναι πολλαπλή, ιδιαίτερα με τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό Ελλήνων χρηστών, τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις. Επαγγελματικές γνωριμίες, γνώσεις, προβολή, καριέρα είναι μόνο μερικές από τις λέξεις που έρχονται πρώτες στο μυαλό όταν μιλάμε για το LinkedIn.

linkedin-screen-1940x900_34192

Πώς να βελτιώσεις το επαγγελματικό σου προφίλ στο LinkedIn;

  1. Γράψε με λεπτομέρειες τις περιγραφές θέσεων εργασίας: Το να αναφέρεις στο προφίλ σου στο LinkedIn μόνο την τρέχουσα εργασία σου δεν αρκεί. Όταν οι recruiters περιηγούνται στο site για να αναζητήσουν πιθανούς υποψηφίους, ενδιαφέρονται να δουν και την προηγούμενη εμπειρία σου τουλάχιστον 10 χρόνια πριν. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να συμπληρώσεις όλη την προϋπηρεσία που διαθέτεις, αλλά και μία σύνοψη από τα επιτεύγματα που έχεις πετύχει στην καριέρα σου.

  2. Φρόντισε να είσαι επαγγελματίας: Με το LinkedIn πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Δεν πρέπει να ξεχνάς ότι δεν έχει καμία σχέση με το Facebook ή οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείς στον ελεύθερο χρόνο σου. Η κακή χρήση του με αργκό όρους θα μπορούσε να σου σταθεί εμπόδιο σε μία πρόσληψη. Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει το email σας στη σελίδα σας προκειμένου κάποιος εργοδότης να έρθει σε επαφή μαζί σας.

  3. Κάνε περισσότερες συνδέσεις: Το μυστικό στο LinkedIn είναι απλό. Όσο περισσότερες συνδέσεις κάνεις, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να βρεις δουλειά. Για να επεκτείνεις το δίκτυό σου θα πρέπει να είσαι πολύ δραστήριος εκεί και να επαναξιολογείς κάθε μήνα τις συνδέσεις σου. Έτσι, γρήγορα θα πετύχεις το στόχο σου.
  4. Δραστηριοποιήσου στον κλάδο σου: Γίνε ενεργό μέλος στις ομάδες που συμμετέχεις. Απάντησε σε ερωτήσεις όταν έχεις την εμπειρία, πάρε μέρος στις συζητήσεις που γίνονται στα φόρουμ και κατέθεσε την άποψή σου όταν γνωρίζεις κάποιο θέμα. Αν οι άλλοι βλέπουν ότι διαθέτεις «περιουσιακά στοιχεία» για τον κλάδο σου είναι πιθανόν να επικοινωνήσουν μαζί σου σύντομα και να σου δώσουν μία επαγγελματική ευκαιρία.

  5. Οι συστάσεις: Οι συστάσεις είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να εξασφαλίσετε νέους πελάτες, γιατί εξαπλώνονται virally (από στόμα σε στόμα) στο LinkedIn. Θα ενισχύσει επίσης την επαγγελματική αξιοπιστία σας και θα δημιουργήσετε μια καλή εντύπωση σε πιθανούς πελάτες – εργοδότες. Το να ζητάτε συστάσεις από ευχαριστημένους πελάτες δεν είναι ντροπή, όπως και να προτείνετε βασικά πράγματα που θα θέλατε να αναφερθούν στη σύσταση.

  6. Προσέγγισε τους επαγγελματικούς σου «φίλους» live: Επειδή οι συνδέσεις σου είναι online, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να συναντήσεις τον κόσμο αυτό από κοντά. Χρησιμοποίησε το LinkedIn για να βρεθείς πρόσωπο με πρόσωπο με κάποιους ανθρώπους, ώστε να σπάσει ο πάγος και να προωθήσεις τα επαγγελματικά σου ζητήματα πιο εύκολα.

maxresdefault

Πριν λίγους μήνες τo LinkedIn λάνσαρε μια νέα εφαρμογή ονόματι “Apply With LinkedIn”, η οποία επιτρέπει σε υποψήφιους εργαζόμενους να αναζητούν θέσεις εργασίας, παρέχοντας ως βιογραφικό το προφίλ τους στο LinkedIn. Η νέα αυτή κίνηση αναμένεται να αυξήσει τα κέρδη της εταιρείας από τις ενέργειες διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Το “Apply With LinkedIn” αναμένεται να διευκολύνει τη διαδικασία πρόσληψης και να μειώσει τους φραγμούς, επιτρέποντας στους χρήστες να προβάλουν το προφίλ τους ως βιογραφικό σημείωμα. Η νέα εφαρμογή εμφανίζεται ως ένα button δίπλα στην δημοσιευμένη θέση εργασίας, στο προφίλ της εταιρείας. Όταν ο χρήστης κάνει κλικ στο “Apply With LinkedIn”, ανοίγει ένα αναδυόμενο παράθυρο, το οποίο απαιτεί την είσοδο του χρήστη στο LinkedIn. Στη συνέχεια αφού ο χρήστης εισέλθει του δίνεται η δυνατότητα να αλλάξει στοιχεία από το προφίλ του και να απαντήσει σε επιπλέον ερωτήσεις. Η διαδικασία τελειώνει όταν ο χρήστης κάνει κλικ στο “Submit Application” και στη συνέχεια του εμφανίζεται ένα μήνυμα επιβεβαίωσης, καθώς επίσης και οι επαφές του που σχετίζονται με την εταιρεία στην οποία κάνει αίτηση εργασίας.

Από την πλευρά του εργοδότη, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης 5 ερωτήσεων, όπως εάν ο εργαζόμενος είναι διατεθειμένος να εργαστεί στο εξωτερικό ή αν θέλει να προσθέσει συστατική επιστολή κ.α. Τέλος, οι εργοδότες μπορούν να προσθέσουν και προσαρμοσμένες ερωτήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Το LinkedIn είναι ένα δυνατό εργαλείο για επαγγελματίες. Ακολουθώντας απλές αρχές προβολής, μπορείτε να βοηθήσετε τους επαγγελματικούς σας στόχους.

Γράφει ο Σπύρος Γιαννάκης

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Τι είναι το LinkedIn και ποιά τα οφέλη του;

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP
Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP

Captcha!
Choose A Format
Gif
GIF format