10+1 Απαντήσεις από έναν αριστούχο


Σήμερα έχω μαζί μου έναν απόφοιτο της σχολής  Διοίκησης Επιχειρήσεων Αθηνών και πολύ καλό μου φίλο Μανόλη Ρεβύθη ο οποίος αποφοίτησε με τον μεγαλύτερο βαθμό στο έτος του 8,55/10.

Στη συνέχεια θα μας απαντήσει 10+1 ερωτήσεις, από τις οποίες, κάποιες όλοι ευχόμασταν να μας τις έχουν απαντήσει πριν καν ξεκινήσουμε τη σχολή μας για να μη πω πριν καν την διαλέξουμε.

1)                  Αποφοίτησες πρόσφατα από την σχολή διοίκησης επιχειρήσεων, άλλα στο μηχανογραφικό σου μετά της πανελλήνιες εξετάσεις ήταν η πρώτη σχολή προτίμησης σου? Υπήρχαν άλλες σχολές οι οποίες είχες δηλώσει ή θα προτιμούσες να είχες περάσει?

Η αλήθεια είναι πως η διοίκηση επιχειρήσεων δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή. Ως πρώτο στόχο είχα θέσει σχολές σχετικές με τον προγραμματισμό, όπως του Πανεπιστημίου Πειραιά και του Οικονομικού Πανεπιστημίου, επειδή αυτό μου άρεσε περισσότερο και πίστευα πως θα μου επέτρεπε πιο εύκολη επαγγελματική αποκατάσταση. Από την άλλη είχα κλίση και στα οικονομικά γι’ αυτό στη Γ’ λυκείου έδωσα και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ως μάθημα επιλογής έτσι ώστε να έχω πρόσβαση σε οικονομικές σχολές. Τώρα αισθάνομαι δικαιωμένος με την πορεία των πραγμάτων αφού θεωρώ πως έλαβα χρήσιμες γνώσεις για σημαντικούς τομείς  όπως η Διοίκηση, το Marketing και η Οικονομία και πως μου ταιριάζουν ως πεδία επαγγελματικής σταδιοδρομίας περισσότερο.

2)                  Ήσουν από μικρός καλός μαθητής?

Μέχρι το γυμνάσιο ήμουν καλός μαθητής με διακρίσεις. Από την άλλη στο λύκειο δεν τα κατάφερα τόσο καλά αν και πάλι οι βαθμοί μου ήταν σχετικά καλοί. Εξετάζοντάς το, μετά από χρόνια, θα έλεγα πως αυτό έγινε λόγω της χαλαρής προσέγγισης μου προς κάποια μαθήματα και την ταυτόχρονη αύξηση της δυσκολίας τους σε σχέση με το γυμνάσιο.

3)                  Παρακολουθούσες συχνά τα μαθήματα στη σχολή?

Ναι, παρακολουθούσα τακτικά. Σε αντίθεση με το σχολείο που τα μαθήματα τα μελετούσα αναγκαστικά αν και δε με ενδιέφεραν τα περισσότερα, στη σχολή το αντικείμενο μου άρεσε. Οι συμμετοχές μου στα μαθήματα και η ανάληψη εργασιών μου πρόσφεραν γνώσεις που δε θα έπαιρνα μόνο με το διάβασμα και κατάφερα να δημιουργήσω φιλίες πιο εύκολα.

4)                  Πόσο διάβαζες κάθε εξάμηνο και ποια ήταν η μέθοδος σου στο διάβασμα? (διάβαζες λίγο λίγο κάθε βδομάδα , μόνο στην εξεταστική , καθόλου , μόνος , με παρέα , στο σπίτι , στη βιβλιοθήκη της σχολής….)

Σε γενικές γραμμές ξεκινούσα το διάβασμα ένα με ενάμιση μήνα πριν την εξεταστική. Η σχολή μου άλλωστε δεν ήταν τόσο απαιτητική όσο είναι η Ιατρική για παράδειγμα. Από εκεί και πέρα θυμάμαι πως σε συγκεκριμένα μαθήματα ξεκινούσα από πιο νωρίς με σκοπό να προλάβω να καλύψω την ύλη όταν ήταν σχετικά μεγάλη.

5)                  Έχεις αντιγράψει ποτέ στις εξετάσεις , ποια είναι η άποψη σου για την αντιγραφή γενικά?

Δεν έχω αντιγράψει ποτέ στις εξετάσεις. Πρώτον, κατά τη γνώμη μου, μέχρι να ετοιμάσεις τα σκονάκια σου μπορείς πολύ εύκολα να μάθεις το αντικείμενο που πρέπει. Επίσης, δεν είναι σωστό να ενοχλείς τους συμφοιτητές σου την ώρα της εξέτασης ρωτώντας διαρκώς γιατί κι εκείνοι κάνουν την προσπάθειά τους εκείνη τη στιγμή για το καλύτερο που μπορούν και οφείλεις να το σεβαστείς αυτό. Πέρα όμως του ότι ουσιαστικά δε σου προσθέτει τίποτα ως πράξη για να σε κάνει καλύτερο, ενισχύεις την αναξιοκρατία και υποτιμάς το πτυχίο σου αφού λίγο πολύ καταλαβαίνουν στην αγορά εργασίας έπειτα ότι δε γνωρίζεις τα στοιχειώδη και μπορεί να «χαλάσεις» και το όνομα της σχολής σου.

6)                  Είχες από την αρχή της σχολής σκοπό να βγάλεις τόσο υψηλό βαθμό, είχες κάποια συγκεκριμένη βαθμολογία ως στόχο?

Να σου πω την αλήθεια δεν το είχα βάλει στόχο. Απλά ξεκίνησα καλά και προσπάθησα να συνεχίσω για να διευκολυνθώ σε περίπτωση που ήθελα να κάνω κάποιο μεταπτυχιακό, στο οποίο για να σε δεχθούν απαιτείται καλή βαθμολογία.

7)                  Έχεις βάλει ποτέ ρήτρα στις εξετάσεις?

Ναι, έχω βάλει σε μαθήματα που είχα αναλάβει και εργασία και θεωρούσα πως με τις επιπλέον μονάδες δεν ήταν καλό να περάσω με χαμηλό βαθμό κοντά στη βάση αφού αυτό θα έμοιαζε σαν να πήγε όλος ο κόπος μέσα στο εξάμηνο χαμένος.

8)                  Πιστεύεις πως η βαθμολογία στη σχολή θα είναι σημαντική για την επαγγελματική σου εξέλιξη?

Πιστεύω πως μπορεί να μου δώσει κάποιες ευκαιρίες σχετικά με μεταπτυχιακά προγράμματα ή σεμινάρια που απαιτούν καλή βαθμολογία για να σε δεχθούν, αλλά δε νομίζω ότι βοηθάει άμεσα.

9)                  Πιστεύεις πως η σχολή σου έδωσε αρκετά εφόδια για να βγεις στην αγορά εργασίας?

Ναι, θεωρώ ότι βοήθησε αρκετά. Τα χρόνια αυτά ανέπτυξα κάποιες σημαντικές δεξιότητες πέρα από το γνωστικό κομμάτι όπως η επικοινωνία, η δυνατότητα να αποτελώ παραγωγικό μέλος μιας ομάδας εργασίας και η μεθοδικότητα. Ακόμη, έμαθα να χειρίζομαι μερικά πολύ χρήσιμα προγράμματα που χρειάζονται και στην αγορά εργασίας όπως το IBM SPSS Statistics που χρησιμοποίησα και στην πτυχιακή μου. Ωστόσο, δεν είμαι της άποψης πως πρέπει να περιμένεις τα πάντα από τη σχολή σου αλλά πως παράλληλα πρέπει να μαθαίνεις κι άλλα με δική σου πρωτοβουλία ανάλογα με τις ασχολίες που έχεις. Εγώ για παράδειγμα, έμαθα μία ακόμη ξένη γλώσσα και εμβάθυνα σε θέματα που διδαχθήκαμε στη σχολή και με ενδιέφεραν περισσότερο μέσα από αντίστοιχη βιβλιογραφία και από το Internet.

10)              Τι σκέφτεσαι να κάνεις τα επόμενα χρόνια μετά τη σχολή?

Κατ’ αρχάς θα κάνω τη θητεία μου στο στρατό. Έπειτα, θα αναζητήσω κάποια θέση εργασίας και αν όλα πάνε καλά παράλληλα θα κάνω και κάποιο μεταπτυχιακό. Επιπλέον, με κάποιους φίλους μου σκεφτόμαστε και τη δημιουργία μιας δικής μας επιχείρησης στο χώρο της τεχνολογίας ωστόσο αυτό θα προχωρήσει από του χρόνου.

bonus: Δώσε στους αναγνώστες μας που θέλουν παρόμοια αποτελέσματα με σένα την καλύτερη συμβουλή που μπορείς.

Το πιο σημαντικό όταν μπουν σε μια σχολή είναι να συνειδητοποιήσουν αν τους αρέσει. Για να γίνει αυτό πρέπει να απαντήσουν σε δύο ερωτήματα με πρώτο και κυριότερο: αν θα ήθελαν να είναι σε κάποια άλλη σχολή με άλλο αντικείμενο, είτε καθαρά λόγω αρεσκείας ή πρακτικών ζητημάτων όπως οι περισσότερες επαγγελματικές επιλογές που μπορεί να τους παρέχει. Αν σε αυτό απαντήσουν αρνητικά, το δεύτερο είναι: αν θα μπορούσαν να φανταστούν τον εαυτό τους να διαβάζει σχετικά με το αντικείμενο της σχολής τους από μόνοι τους καθαρά από ενδιαφέρον. Αν απαντήσουν θετικά σε αυτό το μόνο που τους μένει είναι να οπλιστούν με υπομονή και να αποκτήσουν μεθοδικότητα. Έτσι η επιτυχία θα έρθει σίγουρα.

Ελπίζω αυτό το άρθρο να σας βοήθησε να δείτε πως διαλέγει και αντιμετωπίζει την σχολή του κάποιος που κατάφερε να αριστεύσει σε αυτή και με τη σειρά σας να αριστεύσετε και εσείς στον τομέα που σας ενδιαφέρει.

           

Από τον Άλκη Γκόγκα

 

Η αντίδραση σας;
Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

10+1 Απαντήσεις από έναν αριστούχο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP
Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP
or

Captcha!