Αποκλειστική συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας Κου Θεοδόση Πελεγρίνη στο MyStudentPass.gr (VIDEO)


Καλησπέρα κ.Πελγρίνη και σας ευχαριστώ που δεχτήκατε να  παραχωρήσετε αυτή την συνέντευξη στο Mystudentpass. Έχουν περάσει λίγοι μόλις μήνες από την ημέρα που οριστήκατε υφυπουργός παιδείας και είμαι σίγουρος πως το φορτίο που αναλάβατε είναι αναμφισβήτητα βαρύ και σίγουρα το έργο σας απαιτεί λεπτούς χειρισμούς για να έρθει εις πέρας. Διότι πρόκειται ασφαλώς για την παιδεία, τον θεμέλιο λίθο κάθε μορφής ανάπτυξης και ένα εθνικό ζήτημα που κακά τα ψέματα τα τελευταία χρόνια μας έχει πονέσει αρκετά. Αλλεπάλληλες τροποποιήσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, λάθος χειρισμοί και πολλά άλλα ζητήματα έχουνε απασχολήσει το ζήτημα της παιδείας καθιστώντας το όλο και πιο ασταθές. Ελπίζω βέβαια πως θα ρίξετε λίγο φως με τις απαντήσεις σας σήμερα και θα μας δώσετε μια ιδέα για το τι να περιμένουμε στο μέλλον.

Ένα από τα μείζονα θέματα των ημερών είναι η ψήφιση του συμφώνου συμβίωσης και των αντιδράσεων που αυτό έχει εγείρει. Ποια είναι η θέση σας για το εν λόγω θέμα και πιστεύετε ότι η παιδεία μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο στην συνειδησιακή ωρίμανση των νέων όσο αφορά το ζήτημα των ομοφυλοφίλων;  

Για σκεφτείτε σας παρακαλώ τις οξύτατες αντιδράσεις με τα άπειρα θύματα που προκάλεσε ο αγώνας υπέρ της εξίσωσης των μαύρων με τους λευκούς.  Έτσι γίνεται με κάθε καινοτόμο παρέμβαση στην κοινωνία. Θυμόσαστε τις αντιδράσεις που προκάλεσε η  θέσπιση του πολιτικού γάμου, ενός θεσμού που σήμερα θεωρείται φυσιολογικός;

Ακούστε, μια δημοκρατική πολιτεία οφείλει να τολμά στο όνομα της ισοπολιτείας. Ασφαλώς και μπορεί ο καθένας να έχει τις απόψεις του για τον θεσμό, μη υπολογίζοντας το λεγόμενο πολιτικό κόστος ούτε και τις απειλές.

Εκείνο που δεν δικαιούται είναι να  καταδικάζει τις αντίθετες προς τις δικές του θέσεις. Επειδή η απαραίτητη διαμόρφωση της κατάλληλης νοοτροπίας χρειάζεται χρόνο,η παιδεία είναι εκείνη η οποία μπορεί να διαμορφώσει πολίτες με την νοοτροπία της ανοχής και της αλληλεγγύης.

Όπως γνωρίζετε, ένα μείζον θέμα για το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι το ζήτημα του ασύλου. Δεδομένης της αυξημένης εγκληματικότητας μέσα στους χώρους των πανεπιστημίων, των αυξημένων καταλήψεων, αλλά και την πρόνοια για την διασφάλιση των δικαιωμάτων των φοιτητών, ποιες είναι οι θέσεις σας όσον αφορά την φύλαξη των πανεπιστημιακών χώρων, και την διατήρηση του ασύλου;  

Καταρχάς να διασαφήσω ότι είμαι εναντίον της βίας τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και ευρύτερα στην κοινωνία. Να δεχθώ επίσης ότι στο όνομα του θεσμού του ασύλου έχουν διαπραχθεί αξιόποινες πράξεις τις οποίες έχω καταδικάσει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι για να διασφαλιστεί ηρεμία στα ΑΕΙ θα πρέπει να μπαίνει η αστυνομία μέσα για να αποτρέψει βίαια γεγονότα. Δεν πιστεύω ότι  η ιδέα του ασύλου μπορεί να διαφυλαχθεί  με νόμους και αστυνομικά μέτρα.  Ο ορθός τρόπος κατά την γνώμη μου είναι η υπομονή και ο διάλογος  και τα δυο χρειάζονται μεγάλο κουράγιο το οποίο δυστυχώς οι εισηγητές του νόμου 4009 και 4076  δεν το είχαν.

Πρόκειται για το πιο φλέγον ζήτημα του καιρού μας, το προσφυγικό. Ποια πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι η αντίδραση της Ελλάδας στην τεράστια εισροή προσφύγων και επιπλέον μπορεί η παιδεία να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για την εξάλειψη ρατσιστικών προκαταλήψεων στο εν λόγω θέμα;   

Ασφαλώς και η παιδεία μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την αντιμετώπιση των προσφύγων και των μεταναστών που ξεριζώθηκαν παρά την θέλησή τους από τον τόπο τους ,και μπορεί να το επιχειρήσει αυτό με δυο τρόπους ,από την μια διαμορφώνοντας στους  Έλληνες  τη νοοτροπία της ανεκτικότητας και της αλληλεγγύης και από την άλλη δίνοντας την δυνατότητα στους πρόσφυγες και στους μετανάστες  να ενσωματωθούν στη νέα κοινωνία που βρέθηκαν .Τα διαπολιτισμικά σχολεία είναι υπεύθυνα για την διαμόρφωση μιας τέτοιας παιδείας. Για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των διαπολιτισμικών σχολείων εργαζόμαστε εντατικά στο Υπουργείο Παιδείας.

Έχει γίνει συχνά λόγος για την αμφισβητούμενη ποιότητα των ελληνικών πτυχίων σε σύγκριση με τα πτυχία άλλων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Πιστεύετε ότι υπάρχει αγεφύρωτη διαφορά ανάμεσα τους; Αν όχι πως θα μπορούσε να αναβαθμιστεί η ποιότητα των πτυχίων μας;

Πρόκειται για ένα μύθο –υποβολιμιαίο ,έρχομαι να  πιστέψω,  και τούτο γιατί,  παρά την διάψευση του ο μύθος εξακολουθεί  να συντηρείται .Το πτυχίο του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου είναι ισότιμο προς τα πτυχία άλλων προηγμένων χωρών. Δεν άκουσα να μην γίνεται δεκτό πτυχίο ενός Ελληνικού Πανεπιστημίου από το Πανεπιστήμιο  Harvard ή Οξφόρδης π.χ. Μπορεί βέβαια τα Πανεπιστήμια αυτά να απαιτούν  και άλλα αποδεικτικά στοιχεία για την διανοητική ικανότητα των υποψηφίων φοιτητών τους.  Αλλά αυτό το απαιτούν και από άλλα Πανεπιστήμια εγνωσμένου κύρους.

Είναι αναμφισβήτητο ότι ένας μεγάλος αριθμός νέων φεύγει συνεχώς στο εξωτερικό αναζητώντας ένα πιο αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο και μια καλύτερη μορφή εκπαίδευσης. Τι ευθύνεται κατά την γνώμη σας για το πρόβλημα αυτό και πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί;

Για το εξαιρετικά δυσάρεστο φαινόμενο της φυγής των νέων αποφοίτων από  τα Ελληνικά Πανεπιστήμια προφανώς ευθύνεται η βαθιά οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας και φυσικά η θεραπεία του φαινομένου αυτού μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ανάπτυξη ,την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι και τώρα, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες ,δεν υπάρχουν δυνατότητες επιστροφής των νέων επιστημόνων. Ήδη είμαι σε επαφή με μία ομάδα ανήσυχων νέων για την δημιουργία μιας πλατφόρμας που θα συμβάλλει αποτελεσματικά μέχρις ενός σημείου στην μεγάλη επιστροφή, στην επιστροφή των νέων στον τόπο μας.

Την ερχόμενη πέμπτη αναμένεται να ανακοινωθεί ο πίνακας των μεταγραφών σε Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ. Ποιες θα είναι οι βραχυπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες εξελίξεις στο ζήτημα αυτό που αφορά ένα μεγάλο μέρος των φοιτητών; Αναμένονται σημαντικές αλλαγές;

Θα μου επιτρέψετε στην ερώτηση αυτή να μην σας απαντήσω γιατί δεν είναι θέμα αρμοδιότητας μου. Μπορώ όμως να σας πω μετά βεβαιότητας ότι απασχολεί έντονα την ηγεσία του Υπουργείου η αντιμετώπιση του άκρως ευαίσθητου αυτού ζητήματος .

Βίντεο

Συνέντευξη: Μπέιντο Νικόλαος
Επιμέλεια ερωτήσεων: Γιώργος Ψωμιάδης

Κάμερα: Μιχάλης Τούντας

Μοντάζ: Ηλίας Τακιρτατόγλου

What's Your Reaction?

Angry Angry
0
Angry
Cute Cute
0
Cute
Fail Fail
0
Fail
Geeky Geeky
0
Geeky
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF

Αποκλειστική συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας Κου Θεοδόση Πελεγρίνη στο MyStudentPass.gr (VIDEO)

συνδέσου

Γίνε μέλος του #MSP
Don't have an account?
Εγγράψου

reset password

Εγγράψου

Γίνε μέλος του #MSP

Captcha!
Choose A Format
Gif
GIF format