Δύο τμήματα με αρκετά μεγάλη ζήτηση και ικανοποιητική απορρόφηση στην αγορά εργασίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό είναι τα τμήματα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανολόγων Μηχανικών. Το ευρύ πεδίο απασχόλησης και ιδίως ο τομέας της ενέργειας δημιουργεί θετικές προοπτικές για τους αποφοίτους. Υπάρχουν αρκετά τμήματα που δίνουν την ιδιότητα Μηχανολογου Μηχανικού,τα οποία παρατίθενται στον πίνακα παρακάτω μαζί με τις βάσεις του 2014, τους αριθμούς των μαθητών που είχαν ως πρώτη προτίμηση τα τμήματα αυτά αλλά και το σύνολο των μαθητών που τα δήλωσαν στο μηχανογραφικό τους δελτίο.
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΣΕΙΣ 2014 |
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ 90% |
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΔΗΛΩΣΑΝ ΤΟ ΤΜΗΜΑ 90% |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ |
18670 |
866 |
5480 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΜΠ |
19072 |
1687 |
5262 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΡΑΚΗΣ(ΞΑΝΘΗ) |
17278 |
59 |
4426 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΤΡΑΣ |
18013 |
223 |
4847 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΒΟΛΟΣ |
17496 |
103 |
5043 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ) |
17654 |
90 |
5029 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ & ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ | 17931 |
176 |
4017 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΚΟΖΑΝΗ) |
16920 |
69 |
4354 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ |
18943 |
843 |
5297 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ |
18476 |
426 |
5555 |
ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ |
18700 |
340 |
3199 |
ΜΗΧ/ΚΩΝ ΠΑPΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ(ΧΑΝΙΑ) |
13112 |
106 |
2797 |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΘΡΑΚΗΣ (ΞΑΝΘΗ) |
12778 |
50 |
2613 |
ΕΡΓΑΣΙΑ:
Ηλεκτρολόγοι και μηχανολόγοι έχουν κοινό πεδίο δράσης. Στο παρελθόν οι δυο σχολές αποτελούσαν ενιαίο τμήμα. Σύμφωνα με απόσπασμα της έκθεσης ΤΕΕ/ΤΚΜ (2006) οι Μηχανολόγοι και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί μοιράζονται κοινά πεδία δραστηριοτήτων µε όλες τις άλλες ειδικότητες των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, όπως φαίνεται από τη νοµοθεσία, αλλά και από την καθημερινή πρακτική κυρίως όσο αφορά τις απλές Μηχανολογικές και Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις. Λόγω της ραγδαίας αύξησης των μηχανικών όλων των ειδικοτήτων καθώς και της αυξανόμενης ανεργίας είναι επόμενη η δημιουργία τριβών, μεταξύ των ειδικοτήτων, αλλά και η έκπτωση (ποιοτική και οικονοµική) της εργασίας. οι διπλωματούχοι μηχανολόγοι μηχανικοί, ναυπηγοί μηχανολόγοι μηχανικοί και ηλεκτρολόγοι μηχανικοί μπορούν να πάρουν άδεια “διπλωματούχου μηχανικού αυτοκινήτων (Εδάφιο Α, Παράγραφος 4, Άρθρο 4, Νόμος 1575/1985).
Επιπλέον, οι ηλεκτρολόγοι μπορούν να ασχοληθούν με τον τομέα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και να ανοίξουν φροντιστήριο πληροφορικής ή και να εργαστούν ως καθηγητές πληροφορικής στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, κάτι που δεν μπορούν να τον κάνουν οι Μηχανολόγοι μηχανικοί. Οι κατεξοχήν τομείς απασχόλησης των Μηχανολόγων μηχανικών είναι η ενέργεια, οι κατασκευές, η παραγωγή και ο μηχανολογικός σχεδιασμός. Ο μηχανολόγος μπορεί να εργαστεί σε εργοστάσια, σε τεχνικά γραφεία και κατασκευαστικές εταιρείες, σε επιχειρήσεις μηχανολογικού εξοπλισμού, ως ελεύθερος επαγγελματικά και ως δημόσιος υπάλληλος. Επίσης, με την παρακολούθηση των κατάλληλων μεταπτυχιακών μπορούν να αποκτήσουν εξειδίκευση στα ενεργειακά συστήματα, μηχανική και υλικά, βιομηχανική διοίκηση, αυτοματισμοί , ρομποτική, βιοϊατρική κλπ
Όσον αφορά το τμήμα των Ναυπηγών μηχανικών, οι απόφοιτοι έχουν το δικαίωμα να εργαστούν και ως μηχανολόγοι μηχανικοί αλλά και ως ναυπηγοί (ναυπήγηση, επιστευή πλοίων,μελέτη τεχνικών έργων, υδάτινες μεταφορές-ναυτιλία, ελεγκτές πλοίων,κατασκευή δημόσιων έργων, εμπορία εξοπλισμού πλοίων ή άλλων συναφών με το ναυτιλιακό τομέα ειδών κλπ).
ΑΝΕΡΓΙΑ:
Σχετικά χαμηλή είναι η ανεργία των ηλεκτρολόγων και των μηχανολόγων συγκριτικά με άλλα επαγγέλματα. Σύμφωνα με έρευνα της Public Issue για λογαριασμό του ΤΕΕ το 2009 η ανεργία των νέων μηχανικών ανέρχονταν στο 23%. Όσον αφορά τους ηλεκτρολόγους η ανεργία ανέρχεται στο 9% και στους μηχανολόγους στο 7% ενώ για τους ναυπηγούς η ανεργία ήταν λίγο χαμηλότερη και έφθανε το 6%. Τα ποσοστά αυτά βέβαια ίσχυαν πριν την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Πλέον και σε αυτό το τομέα έχει αυξηθεί η ανεργία αφού πολλές βιομηχανίες έχουν κλείσει. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν ακόμα θετικές προοπτικές για τους αποφοίτους των τμημάτων αυτών συγκριτικά με άλλα τμήματα.
Επιμέλεια: Αργυρώ Σαμιώτη
Connect with us